Saint Samir Geagea... NO THANKS

Opinions, Editorials and Discussion

Moderators: Abou Jamra, Prince Cadmus II

Postby Abou Jamra » Mon Oct 06, 2008 6:35 am

why is nobody in a hurry to shake JaajAaa's hand?

What is the LF problem with having General Michel Aoun and Gemayel at the meeting?
Image
Image

"My expectations as always are low" Haroun on Jieh council
User avatar
Abou Jamra
senior member
 
Posts: 1099
Joined: Sat Apr 22, 2006 3:31 am

Postby haroun » Mon Oct 06, 2008 7:24 am

The millions that matter already shook hakim hands. I don't think he should shake Aoun or Frangieh hands before they appologize for the crimes they commited and continue to commit against the community. The way I see it, these two should be in jail.

شمعون: حرام أن يعير احد عون أهمية لأن دواءه ليس عندنا بل في العصفورية
الجوزو: لقد سقط لبنان وسقطت حكوماته، بفضل إرهاب حزب الله
User avatar
haroun
senior member
 
Posts: 643
Joined: Sat Apr 08, 2006 10:46 pm
Location: Under the kharroube

Postby Abou Jamra » Mon Oct 06, 2008 1:11 pm

Haroun as i said neither one is all that eager to meet JaaJaa. It is JaaJaa and his LF who are pressing for the "reconcilitiation" meetings. He should know and accept that he is not in a position to impose his own terms and conditions. Not he and not batrak.

It is those who didn't shake his hand that matter Haroun not the so called million who have. You know that, i know that the whole world knows that.
Image
Image

"My expectations as always are low" Haroun on Jieh council
User avatar
Abou Jamra
senior member
 
Posts: 1099
Joined: Sat Apr 22, 2006 3:31 am

Postby Abou Jamra » Wed Feb 04, 2009 12:48 pm

Image
Image
Image

"My expectations as always are low" Haroun on Jieh council
User avatar
Abou Jamra
senior member
 
Posts: 1099
Joined: Sat Apr 22, 2006 3:31 am

Postby Abou Jamra » Wed Feb 04, 2009 12:51 pm

أفيقوا أيّها المسيحيّون
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية أمننا، أمن مجتمعنا المسيحي، تمّ تهجيرنا من الجبل.
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية أمن مجتمعنا المسيحي، تم تهجيرنا من شرق صيدا.
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية امن مجتمعنا المسيحي، تمّت سرقة أموالنا و خبزنا و حرّيتنا.
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية أمن مجتمعنا المسيحي، تمّت تصفية الماروني داني شمعون.
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية أمن مجتمعنا المسيحي، تمّت تصفية خيرة الشباب المسيحي من ظباط و رتباء و أفراد في الجيش الّلبناني.
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية أمن مجتمعنا المسيحي، حصل مل حصل من اغتيالات في صفوف رجال الدّين المسيحيّين المحترمين بدء" بالمونسينيور ألبير خريش.
لمّا كانت القوات الّلبنانيّة حامية أمن مجتمعنا المسيحي، حصل إتفاق الطائف الذي أمّن للسّنّة سلب صلاحيّاتنا كمسيحيّين في هذا الوطن، موطن المسيحيّين في الشّرق.
لمّا كانت القوّات الّلبنانيّة حامية أمن مجتمعنا المسيحي، حصلت الفاجعة، شطب صليبنا و تم تحويله إلى حربة

أيها المسيحيّون، يا مسيحيّي لبنان، حان الوقت لكي تقرّروا عن نفسكم و تنزعوا عنكم غبار العزلة و المذلّة التي لحقت بكم كنتيجة أفعال القوّات الّلبنانيّة. إنّهم هم من وقّع على دخول الجيش السّوري إلى مناطقنا، أنّهم هم من سمح للسّوريين بمصادرة حرّيتكم، هم من سمحوا للمحتل أن يقرّر من يمثلكم في المجلس النيابي دون ان يكون لكم الحق بمساءلتهم. هم الذين أخطأوا بحقكم و حق هذا الوطن. هم قرّروا مسبقا عنكم أن يحكمكم الحريري و يحوّل حياتكم إلى جحيم. هم سبب هجرة أدمغتنا، هم سبّبوا بإقصاء المسيحيّين عن الدوائر الرّسميّة.
يقولن أنّ لا دخل لهم بما حصل منذ العام 94 حتى الآن لأنّهم كانوا مسجونين!!
خطأ!! أأكد مرّة جديدة أنّهم هم السّبب الرئيسي في مآسينا كمسيحيّين. كلّ ما حصل لنا كمسيحيّين، كان نتيجة سياساتهم السّابقة منذ العام 75 بدءا بالمؤسّس بيار الجميّل، مرورا ببشير الجميّل، ثم هذا الضعيف الشّخصيّة أمين الجميّل لتتثبت هذه السّياسة عند من استلم قيادة القوّات عبر انقلاب داخلي، ليقوم لاحقا برعاية هذه السّياسات بطريرك إنطاكيا وسائر المشرق مار نصرالله بطرس صفير الذي اعتبر الإحتلال السّوري لكامل المناطق الّلبنانيّة نهاية الكابوس الذي سمّي بميشال عون.
هنا، لا بدّ من توجيه دعوة خاصّة بمسيحيي لبنان، الموجودين في لبنان والموجودين خارجه. 7 حزيران 2009، هو التّاريخ بحد ذاته. هو اليوم الذي تقرّرون فيه إن كنتم تريدون العودة الى الجبل و شرق صيدا أو لا. في السّابع من حزيران، بعد أربعة أشهر من الآن تقولون كلمتكم النهائيّة . إمّا أن تستعيدوا هيبتكم و سلطانكم، إمّا أن ترحّلوا نهائيّا و يتحوّل لبناننا إلى سعوديّة أخرى.
"الحريريّة حبل مشنقة، إقطعوها قبل أن تقطع رؤوسكم"
أنا أود ان أزيد على هذه العبارة، سياسة القوّات، سياسة مجرمة بحقكم يا مسيحيّي لبنان، حاربوها بكل مل أوتيتم من قوّة، بدءا بصناديق الإقتراع. حذار أن تقعوا في فخّهم و مخطّطهم الخبيثّ. كما باعونا في السّابق، هم مستعدّونا لبيعنا كلما سنحت لهم فرصة.
"إنّ لبنان وطننا، و فيه باقون". نعم باقون، باقون غصبا عنكم، أقلّه لمحاربة عهركم و خبثكم!
جوزيف البشرّاوي،
مسيحي، ماروني من لبنان!
Image
Image

"My expectations as always are low" Haroun on Jieh council
User avatar
Abou Jamra
senior member
 
Posts: 1099
Joined: Sat Apr 22, 2006 3:31 am

Postby GWB » Wed Feb 04, 2009 9:13 pm

شدياق باستقالتها مباشرةً على الهواء، بعد منتصف ليل أمس، في ختام حلقة برنامجها "بكلّ جرأة" من العمل في المؤسسة اللبنانية للإرسال من دون أن تشير بشكل واضح الى أسباب هذه الإستقالة، وقالت: إن أمنيتها الأخيرة هي إتمام المصالحة بين رئيس الهيئة التنفيذيّة في القوات اللبنانيّة سمير جعجع ورئيس مجلس إدارة المحطة الشيخ بيار الضاهر وختمت شدياق حلقتها بالتهجّم على التيّار الوطني الحر وعلى المدافعين عمّن سمّتهم بالقتلى، مستبقين بذلك حكم القضاء.

وفي حين لم تكشف مي شدياق عن وجهتها الإعلاميّة المقبلة، ذكرت معلومات عن احتمال انضمامها الى محطة أم. تي. في. التي انضمّ إليها عددٌ من زملائها في المحطة المحسوبين، مثلها، على حزب القوات اللبنانيّة


why couldn't Geagea's mouthpiece and geagea's Lewinsky be more honest with the lebanese public and say she is leaving because she wishes to contest the elections and that she will be getting more money by joining MTV.
GWB
junior member
 
Posts: 48
Joined: Tue Sep 11, 2007 12:01 am

Postby haroun » Fri Feb 06, 2009 6:35 am

AJ,
I am really surprised that you're bringing us this level of articles. Mr J Bsherawi sounded so ignorant and clueless about what he's writing, it's appropriate to attribute to him the term stupid.

How could people of one town who stood up to fight aggresor terrorists and sacrifice everything in the process be accused of displacing their families from that town? Bsherawi and his general a really mentals.

GWB, I don't think Ms Shediac could have said anything that would please you; so give her a break. when she felt her program contributed a great deal to people she doesn't agree with she did something about it. for that I salute her and wish her the best in her future endeavours.

شمعون: حرام أن يعير احد عون أهمية لأن دواءه ليس عندنا بل في العصفورية
الجوزو: لقد سقط لبنان وسقطت حكوماته، بفضل إرهاب حزب الله
User avatar
haroun
senior member
 
Posts: 643
Joined: Sat Apr 08, 2006 10:46 pm
Location: Under the kharroube

Postby jieh2008 » Fri Feb 06, 2009 7:15 pm

I agree with Haroun, this is a subject that is as old as the civil war conflict itself. The Palestinian and their murderers allies conquered and mostly destroyed Christian’s towns and villages, and the Christians are utterly aware whom to blame. I’m surprise and asking myself of whom really is our enemy. Keeping up this kind of writings and the consequence of them now looms like the shadow of doom over Jieh and Lebanon. IT creates a status quo that is most suitable for the enemies of the Christians who are silently - or so it seems - losing their land, their livelihood and any prospect of freedom, a shoulder shrug and the defeatist impression that 'all is lost‘, let alone the return of refugees.

P.s
“ Love and pray for your Jieh? It might love you back”. And tell everyone: we are here to stay.
jieh2008
advanced member
 
Posts: 214
Joined: Fri May 16, 2008 7:47 pm

Previous

Return to Politics - Lebanon

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron